Karın Hareketleri Nelerdir?
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Karın Hareketleri Nelerdir?

Karın Hareketleri; Yapacağınız yeni egzersizlerle karın kaslarınızı önceye göre daha çok güçlendirecek hareketleri ve de çok kolay şekilde nasıl mekiğe alışacağınızı hep beraber uygulayarak görmüş olacağız. Bunca zamana kadar karın hareketleri yaptığınız halde karın kaslarınızla tanışmadıysanız bunun en açık nedeni doğru şekilde beslenmediğiniz ve de doğru bir antrenman programı kullanmadığınız anlamına gelir. Doğru birkaç hareketle karın kaslarınızı yoğun olarak çalıştırmanız mümkün olacaktır. Şunu da belirtelim ki karın hareketlerinizi egzersiz listenizin en sonuna almanız daha doğru olacaktır. Çünkü karın kasları diğer egzersizleri yaparken de etkilenen bir bölge olduğu için daha egzersizin başında bu kasları yormak sizi zorlayacaktır.


Karın Hareketleri


Ağırlıklı Mekik; Mekik hareketini yapmak için yere sırtüstü yatın. Bu pozisyonu alırken dizleriniz kırık şekilde olmalıdır. Dizlerinizin arasına ise egzersiz süresince tutabileceğiniz bir sağlık topu sıkıştırın. Göğsünüzün üzerine ise hafif ağırlıklı bir plaka alın. Artık dizlerinizi yavaş bir şekilde göğsünüze doğru çekerken aynı anda başınızı ve omuzlarınızı da hafifçe havaya kaldırın. Bu şekilde bir saniye bekledikten sonra üst bedeninizi ve bacaklarınızı yere indirin ve bu hareketi tekrarlayın. Bu hareketi zamanla daha da zorlaştırmak istiyorsanız göğsünüze ağırlık plakası yerine bir sağlık topu tutarak dirseklerinizin bedeninizin yan tarafta olmasını sağlayın. Kalkma işleminizde size yardım eden partnerinize topu verin ve ardından topu size hafif bir şekilde geri göndermesini isteyin. Siz topu tuttuktan sonra üst bedeninizi tekrardan yere indirin.

Twist ve Bacak Kaldırma; Yere sırtüstü pozisyonda yatın ve bacaklarınızı havaya doğru kaldırın. Bu pozisyonda iken ellerinizi de kulaklarınızın arkasına alın. Daha sonra sağ omuzunuzu yerden kaldırarak yavaş bir şekilde sol yönünüze doğru dönün. Bu işlemi yaparken bacaklarınızın duruşunu bozmamaya dikkat edin. Tekrardan ilk pozisyonu alın ve bu hareketin aynısını diğer tarafa doğru yapın. Vücudunuz bu harekete alıştıktan sonra bu sefer bacaklarınız gövdenize 45 derecelik açı da olacak şekilde durun. Üst bedeninizi yerden kaldırırken aynı zamanda bacaklarınızı da havaya doğru kaldırın ve bu hareketi tekrarlayın.

Pulse Twist; bu egzersizi yapmak için yere sırtüstü yatarak ellerinizi de kalçanızın altına doğru götürün. Ardından kalçanız yerden kesilene kadar bacaklarınızı havaya kaldırın. Bu işlemi yaparken ayaklarınızın bitişik şekilde durması gerekir. Bundan sonra, tekrar başlangıç pozisyonuna gelmek için hareketin en üst noktasında belinizi sağ yönünüze döndürün ve bacaklarınızı indirerek başa dönün. Bir sonraki tekrarda ise belinizi bu sefer diğer tarafa doğru döndürün.

Wist Crunch; Sırtüstü yere yatın. Bunu yaparken dizleriniz 90 derece bükük olmalıdır. Ayaklarınızın ise tamamen yere değmelidir. Ellerinizi başınızın arkasına alın. Bu pozisyona geldikten sonra omuzlarınızı yerden kaldırarak üst bedeninizi sol tarafa hafifçe döndürün. Yaptığınız bu hareketin sonunda dirseğiniz dizinize temas etmelidir. Aynı anda, dizlerinizi de kendinize doğru çekerek dirseğinize doğru yakınlaştırın. Başlangıç noktasına dönerek hareketi tekrarlayın.

Swissball Denge Duruşu; İki swissball'un üzerine yüzükoyun bir şekilde uzanın. Öndeki tarafta duran topun üzerinde göğüs bölgeniz, arka tarafta duran topun üzerinde ise diziniz ile kaval kemikleriniz olmalıdır. İşte tam bu pozisyonda duruyor iken ellerinizi yere bırakarak 60 saniye kadar bu pozisyonu hiç bozmadan bekleyin. Bu hareket zamanla size daha kolay gelmeye başlayınca bu kez de aynı pozisyonu alarak iki elinizi swissballun iki yanına yerleştirmeye çalışın. Bir diğer zorlaştırıcı hareket ise ayaklarınızı birbirine iyice yaklaştırın ve kollarınızı yana doğru açın.

Karın Hareketleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Hareket Ordusu ve Atatürk

Hareket Ordusu ve Atatürk

Popüler İçerikler

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Evde Göbek Eritme Hareketleri Nelerdir?

Evde Göbek Eritme Hareketleri Nelerdir?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Deadlift Hareketi Nasıl Yapılmalıdır?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Fitness Hareketleri Nelerdir?

Evde Vücut Geliştirme Hareketleri Nasıl Yapılır?

Evde Vücut Geliştirme Hareketleri Nasıl Yapılır?

İç Bacak Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?

İç Bacak Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?

Güncel

Harmonik Hareket Çeşitleri

Harmonik Hareket Çeşitleri

Güncel

İki Boyutta Bağıl Hareket

İki Boyutta Bağıl Hareket

Güncel

Boyun Hareketleri Nelerdir?

Boyun Hareketleri Nelerdir?

Dumbell Hareketleri Nelerdir?

Dumbell Hareketleri Nelerdir?

Paten Hareketleri Nelerdir?

Paten Hareketleri Nelerdir?

Düzgün Çembersel Hareket ve Temel Kavramları

Düzgün Çembersel Hareket ve Temel Kavramları

Düzgün Dairesel Hareket Konu Anlatımı

Düzgün Dairesel Hareket Konu Anlatımı

Zayıflama Hareketleri Nasıl Yapılır?

Zayıflama Hareketleri Nasıl Yapılır?

Dambıl Hareketleri Nelerdir?

Dambıl Hareketleri Nelerdir?

Doğrusal Hareket Formülleri Nelerdir?

Doğrusal Hareket Formülleri Nelerdir?

Spor Hareketleri Nelerdir?

Spor Hareketleri Nelerdir?

Çembersel Hareket Nelerdir?

Çembersel Hareket Nelerdir?

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Bacak Hareketleri Nelerdir?

Body Hareketleri Nelerdir?

Body Hareketleri Nelerdir?

Basmacı Hareketi Nelerdir?

Basmacı Hareketi Nelerdir?

Üst Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Üst Bacak İnceltme Hareketleri Nelerdir?

Elektrik Enerjisinin Hareket Enerjisine Dönüşümü

Elektrik Enerjisinin Hareket Enerjisine Dönüşümü

Kol Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?

Kol Sıkılaştırma Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Hareketleri Nelerdir?

Alt Karın Hareketleri Nelerdir?

Aerobik Hareketleri Nelerdir?

Aerobik Hareketleri Nelerdir?

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Alt Göğüs Hareketleri Nelerdir?

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6